woensdag 7 oktober 2015

Herfst.....

Ik kan er niets aan doen maar ik hou van de herfst!

Tja en waarom eigenlijk?
Ik denk dat het ook komt omdat ik niet zo goed tegen de warmte kan.
Ik word daar echt ziek van. En nu het wat frisser aanvoelt heb ik weer energie!

Zelfs in de regen met Pippa, het maakt mij niet zo heel veel uit.
Regenpak aan en gaan!

Wandelen in de wind vind ik ook heerlijk.
Maar wat ik ook zo fijn vind aan de herfst is de knusheid. 
Kaarsjes aan, dekentje over, gordijnen dicht.
Lekker bloggen, haken of lezen.

 En natuurlijk de natuur, zo mooi....

Door het bos lopen en je hoofd in de nek en maar kijken naar al
die prachtige herfstkleuren! 

En wat we deze week ook nog deden was appels plukken bij een vriendin van mijn moeder.
In 1 van mijn allereerste posten schreef ik daar over.  klik

De eerste 4 plaatjes komen uit het boek het jaar rond van Rie Cramer.
Altijd als ik dat boek zie in de kringloop ofzo dan koop ik het.
En dan geef ik het weg. Ik heb er zelf 2 eentje om te kijken en (ik durf het bijna niet
te  zeggen) eentje om te knippen. Er staan zulke mooie plaatjes in.
Het gedichtje en het volgende plaatje komen uit het jaar rond van Elsa Beskow.
Daar ben ik ook helemaal weg van! De laatste is van Carl Larsson,
Mijn favoriete Zweedse schilder;

32 opmerkingen:

  1. Prachtig die boekjes van Rie Cramer... ik herinner me die nog van uit mijn jeugd...heel erg lang geleden dus... De Zweedse man kende ik nog niet...
    Elk seizoen heeft zo zijn voor- en nadelen... ik zal me maar heel erg toespitsen op de voordelen... dan overleef ik het wel weer...;-) ik vind zon toch nog altijd fijner...
    Wat is in godsnaam "zinnober"? Ben het al gaan googlen maar raak er toch niet wijs uit???

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha ik weet het ook niet! Maar ik vond de rest van het gedichtje zo mooi!!! Xx Esther

      Verwijderen
  2. Ik zie nu pas je nieuwe banner bovenaan.
    Mooi! Helemaal jij!

    Rie Cramer is ook mijn favoriet. Af en toe durf ik in haar te knippen. Maar niet zo veel.

    Herfst vind ik wel mooi met die rode en die gele tinten , maar de zomer staat er voor mij toch VER boven, ik houd van warm. Ja en jij hoeft helemaal geen warme temperaturen te hebben want er is nog steeds die fantastisch mooie, dikke, zachte, blauwe shawl waarop de hele wereld jaloers is :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Brigitteke, help ons eens, wat is "zinnober" ? Gij gaat dat zonder twijfel weten !

      Verwijderen
    2. Zinnober is een mineraal... Klinkt waarschijnlijk chique? ;-)

      Verwijderen
  3. Prachtige plaatjes, ik kijk ook steeds of ik kaarten van Elsa Beskow of Rie Cramer kan vinden. Nu ben ik op zoek naar kaarten met herfsttaferelen voor in het kaartenrek.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige plaatjes!
    Heb je appeltaart gebakken? :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, de herfst is prachtig! Ik zou wat vaker naar buiten willen, maar in de stad komt het er niet zo gauw van om een wandeling te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk die nostalgische plaatjes! Ik hou ook van de herfst.. de geuren en de kleuren.. en om dezelfde redenen als jij:)

    Liefs, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Beter dan jij kan ik mijn herfstgevoel niet omschrijven, het kan mij niet lang genoeg duren
    en dan liefst weer eens een echte winter erachteraan.
    De zomer is niet mijn favoriete tijd met al die warmte, ik ben blij dat alle ramen
    en deuren weer dicht kunnen, maar als je dat zegt, wordt je meestal raar aangekeken!
    Geniet er nog maar lekker van,
    groetjes, Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie prenten! Ik denk dat ik mijn ogen ook openhou vanaf nu voor die boekjes ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind dat je best mag knippen in Rie Cramer als je ook een hele houdt. Maar eh... wat doe je met de uitgenipte plaatjes?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Net als Brigitte staat bij mij d zomer ver bovenaan ik kan goed tegen warmte het geeft me energie...De herfst betekend sokken aan, ieuw! Jassen ieieieie. Maar eerlijk is eerlijk de kleurenpracht, het gouden licht en vooral smorgens de frisse geur van de herfst dat is wel weer feest..
    Rie Cramer jaaaa nostalgie, mooi
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja, ik houd ook van de herfst, hoewel ik de warmte van de zomer wel prettig vind (zolang die niet te extreem is ;-)).
    Wat een mooie plaatjes, ik vind vooral die van Elsa Besko ook heel schattig! Je zou op die plek willen zijn....
    Leuk om appels te rapen. Ik verheug me ook op zelfgemaakte appelmoes en stoofperen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh wat een heerlijke blogposten heb ik al weer gelezen...je rood met witte stippen paddestoel is to cute en ik zou die ook zo scoren ;). Vind het wel heel gezellig staan op de slaapkamer met dat lieve hert :).
    Zo nu naar deze terug...dat boek van Rie Cramer had ik als kind en zal ik zeker nog ergens hebben op zolder of in de garage van mijn moeder hihihi. Heerlijke plaatjes heb je gedeeld, zo leuk met je eigen tekst erbij. Ik ben zelf een zomerkind en vind de zomer heerlijk, maar die hitte kan ik dus ookniet tegen, dus snap helemaal dat je dit jaargetijde geweldig vind hihi. Geniet er maar heerlijk van! Dikke knuffels!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi, Prachtige plaatjes. je voelt je weer kind als je ze ziet. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi, Prachtige plaatjes. je voelt je weer kind als je ze ziet. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik ben het helemaal met je eens wat de herfst betreft. Ik kan ook niet tegen de zomer.
    De bovenste foto heb ik vroeger geborduurd en later aan een klein nichtje gegeven.
    Het zijn heerlijke foto's!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Het duurde bij mij dit jaar wreed lang eer ik zin kreeg in de herfst (schuld van Brigitte, via IG en haar #noglanggeenherfst-foto's hihi). Ik had gewoon nog niet genoeg zomer en zon gehad.
    Maar ineens is bij mij het knopje ook omgedraaid, en ben ik zo content dat de kleuren veranderen in 't bos, dat de paddenstoelen zich laten zien... En het licht deze dagen ! Mooi hé ! (enfin, vandaag nou net niet echt met het miezerige weer, maar ja, die daagjes zijn onvermijdelijk in de herfst)

    En Rie Cramer... Oei, een gat in mijn cultuur vrees ik... Ik ken 'm niet....

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heerlijke herfstplaatjes. Die boekjes heb ik ook. Ik hou ookvan de herfst.
    Zinnober slaat in het versje waarschijnlijk op een prachtige rode kleur.
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een leuke post. De tekeningen van Rie Cramer herken je direct. Toch ook maar eens naar uitkijken in de kringloop. Ik vind de herfst een heerlijk seizoen, maar ik ben niet zo van de stromende regen. Toch, de kleuren, de wind, de gezelligheid. Ach, ik houd van alle seizoenen.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooie herfstprentjes, ik hou ook wel van dit seizoen.
    Zinnober is een mineraal (rood), volgens Wikipedia - weer iets bijgeleerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Gelukkig, jij bent ook een hefsttype en durft het te zeggen :-)
    Heerlijk die wind, die alle gedachten meeneemt,
    die in al haar frisheid energie geeft.
    Hup die tulpenbollen in de grond.
    Aardappelen, groente en vlees op tafel.
    Bladeren vegen en meer daglicht in huis en in de tuin als het bladerdek afneemt.
    En volop genieten als er nog een paar zonnige uurtjes mee te pakken zijn.
    Lofzang op de herfst waar de tekeningen perfect bij passen. Goed gedaan.
    Liefs Katrien.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ja ik hou ook zo van de herfst, prachtige plaatjes

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Nog een liefhebber van de herfst. De mooie kleuren, paddestoelen en inderdaad gordijntjes dicht, kacheltje hoeft nog net niet aan maar het zal niet lang meer duren. Mooi omschreven met al die prachtige plaatjes. Fijne avond.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Zo is de herfst ook wel heel gezellig. Mooie boekjes, prachtige plaatjes!!! Ik vind ze nooit, heb in Zweden nog gezocht naar iets van Elsa, helaas niet gevonden.
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik beken ,ik knip ook soms uit deze boeken ,die ik dan bij de kringloop vind ,gewoon leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hier nog een herfst-liefhebber! Makes me happy!! En dat boek heb ik ook, mooi he? Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Honderd procent mee eens :-)!
    Wat een heerlijke boeken, zo fijn om bij weg te dromen.... XxMirjam.

    BeantwoordenVerwijderen