zondag 5 juli 2015

Allemaal mooie dingen....(maar niet van mij.)

Afgelopen vrijdag had ik onverwacht een vrije dag, een collega wilde graag met me ruilen en zo werkte ik de donderdag ipv de vrijdag. Dat gaf mij mooi de gelegenheid om naar de erffair van Sientjes Dochter te gaan in Hellum. Ik ging al vroeg want het zo warm worden.
En daar zag ik onder andere dit;

Tja alleen van het zien van het blauwe en witte emaille  word ik al blij!

Er waren ook zoveel mooie kastjes!

Mooie dingen;


 Die meneer had ik niet gezien. :-)))

Rood emaille, ook iets om vrolijk van te worden.
Altijd fris en fruitig;


Alles wat op deze foto staat zo ik zo mee naar huis willen nemen;

Over thuis gesproken, he Esther is dat niet de koffiekan van de eerste foto????

Jaaaah! Een mooi verhaaltje,
een paar weken geleden was ik ergens op een soortgelijke fair vlak bij mijn 
caravannetje. Samen met manlief, dochter en schoonzoon.
Daar zag ik deze koffiekan. Manlief vond het veel te duur en vond dat ik hem niet moest kopen.
Ik probeerde nog; Ja maar Jo hij roept naar mij, hoor je dat niet?
En; als we uiteten gaan zijn we meer geld kwijt en dat poep je er de volgende dag gewoon weer uit. 
Dit heb je voor altijd want hij gaat noooooit meer weg!
(Hij keek me aan of ik niet goed bij mijn hoofd was en we gingen weg zonder kan......)

Echt waar, vrijdag stap ik het erf op van de fair en het eerste wat ik zag en hoorde!!!
(Ja hij riep nog steeds, neem mij mee!!!)
De kan, dezelfde! Dat niemand hem eerder gekocht heeft!! (Iemand zonder man op de fair!)
En ook nog goedkoper, echt waar. Dus dames jullie snappen het al,
het moest zo zijn deze kan moest met Esther mee naar huis.

En dan nog even een antwoord op jou vraag Ingrid;
Pippa heeft het erg warm. Ze springt in alle sloten.
Maar heel af en toe mag ze een ijsje, zie haar genieten met de oogjes dicht;

Vandaag is ze ziek, overgeven diarree, heel zielig. Ik denk dat het van de warmte en het slootwater komt. Of zou ze niet tegen kleurstof kunnen??? ;-))



26 opmerkingen:

  1. Een hele mooie kan heb je gekocht. Groot gelijk dat je alleen ben gegaan naar de fair, kon niemand zeggen dat die kan te duur is ;-)
    Hier is het al wat koeler, hopelijk heeft Pipa,nu wat minder last van de warmte.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Arme Pippa.
    Niet te zeggen waarvan ze ziek is.

    Gelukkig vandaag al weer wat meer beestenweer.

    Het kan verhaal is leuk. Een heel mooi exemplaar heb je daar op de kop getikt. (en dat allemaal omdat je collega van werkuren heeft geruild met jou,!)

    fijne zondag,

    B.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja die kan was echt voor jou voorbestemd dat KAN gewoon niet anders ;) pracht exemplaar.
    Sterkte met Pippa!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk dat je de kan uiteindelijk toch in huis hebt! Ben blij dat er hier in mijn buurt niet zo 'n verkoop is, ik zou veel te veel mee naar huis nemen ;).
    Hier niet veel problemen met de hond met dit warme weer. Hij krijgt wel regelmatig vers water waar hij dan telkens direct van gaat drinken.
    Nog een prettige zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Awel, als ik jou was en die gegeerde kan een tweede keer zag, dan zou ik ook geen seconde twijfelen!
    Een fijne avond gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Voor dergelijke markten kan je beter je man thuislaten alhoewel de prijs was nu wel beter. Mooi is ze.
    Wat een pracht foto van de genieten de hond. Hoop dat hij inmiddels weer wat is opgeknapt. Zielig inderdaad.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die kan was echt voor jou voorbestemd! Ik zou hem ook willen hoor, zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Haha het is voorbestemd, de ruil met je collega waardoor je ditmaal zonder man ;-) en tegen een lagere prijs toch in bezit bent gekomen van de kan.
    Mooie bloemen heb je er ook in staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik kan me zo je blijheid voorstellen, toen die kan een tweede keer naar jou stond te lonken !
    Arm beesteke, die Pippa, hopelijk gaat het snel weer beter met hem ! Mooie foto wanneer hij van zijn ijsje eten, smelt smelt !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh, wat kan een mens toch hebberig worden bij het zien van zoveel mooie spulletjes! En ik zag alleen maar je foto's... Maar bij mij begint het dan ook al te kriebelen!
    Wat een prachtige kan heb je nu, soms moet je jezelf een keer verwennen hoor...
    Gaat het al beter met Pippa?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie spulletjes, en hee, die kan, die wilde gewoon bij jou komen wonen :-)
    Onze pip was ook een dag ziek met de warmte, ook diaree en overgeven. We waren bij m'n ouders, dus ze liep ook nog eens heel de dag te spelen met d'r beste vriendinnetje (ook lab). Een speciekuip met water neergezet, daar zochten ze veel verkoeling. Lekker met de pootjes erin staan, brokjes opduiken van de bodem enzo :-) Nu gelukkig lekker koel hier! :-)
    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ocharme Pippa !!
    Ik vrees dat die diarree van de warmte komt. De ijsjes zijn ook een mogelijkheid, besef ik ineens - haar darmen kunnen reageren op de koude (weet dat pas sinds ik de ezeltjes heb, die kunnen kolieken krijgen van te koud water te drinken). Mijn meisje vroeger kon er ook niet goed tegen, de warmte. Toch goed in het oog houden, als het langer dan twee dagen duurt, naar de dokter met haar ! Woefkes drogen snel uit en je kan ze niet verplichten te drinken...
    De foto van Pippa met het ijsje is zo schattig - je ziet haar genieten !
    En wat de kan betreft, groot gelijk ! Ten eerste is het een prachtige kan, ten tweede, mannen hebben áltijd ongelijk. Ha :-). Wat weten zij nu van leuke spulletjes in huis, en hoe moeilijk je net dat ene tegenkomt wat je mooi vindt. En de redenering over op restaurant gaan, volg ik volledig (gebruik die dus óók dikwijls ter overtuiging van De Man hihi)
    Geniet van je mooie kan en het mooie weertje (het blijft naar het schijnt nog wat duren, gelukkig wel net iets minder heet !)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. De nieuwe kan is prachtig. Ik ben blij voor je dat hij nu toch bij je thuis staat. Ik zie daar op die eerste foto ook nog hele mooie blikken. Knuffel aan Pippa! Fijne week,

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Geweldig, die kan! Ik snap dat je heel veel meer had willen kopen. Dat kastje is ook zo mooi! Het ziet er ook allemaal zo zomers uit. Zodat je in de winter aan de zomer kan denken.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik hoop dat Pippa een beetje opgeknapt is?
    Wat een leuke dingen heb je gezien!
    En de Voorbestemde Kan; het heeft gewoon zo moeten zijn, geweldig!
    Lieve groetjes,
    Sandra xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Een mooie vondst, de kan. Groot gelijk dat je ze gekocht hebt.
    Hopelijk is Pippa al beter.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtige kan, en als 'ie zo hard riep, kun je er niet omheen.
    Was graag even meegegaan:(
    Hoe is het met Pip, alweer wat beter???
    Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik zou me niet kunnen beheersen met zoveel moois om me heen......!
    Zijn het waterijsjes wat je Pipa geeft......? Andere ijsjes bevatten veel zout, wist je dat...?

    Geniet van de mooie dagen !

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtige kan. En wat een mooie fair, hè? Ik heb ook foto's geplaatst, maar van heel andere dingen. Leuk is dat. Ik vind het wel zielig voor Pippa. Gaat het al weer wat beter?

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Die blikken op de achtergrond op de eerste foto, prachtig!!! Je kan is ook prachtig! En nog zoveel andere mooie dingen op de fair. Ik hoop dat het weer goed gaat met Pippa!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een geweldige fair... ik had ook zo alles mee naar huis kunnen nemen...goed meiske! Van je kan! Een kan die roept? Wie kan daar nu neen tegen zeggen! Wat zei de man eigenlijk van de kan? Of heeft ie ze nog niet opgemerkt? Kan ik me helemaal voorstellen!
    Pippa ziek? Hier zijn ze al allemaal ziek geweest ...momenteel Loeba... de poes heeft het gehad...ons Brune...en nu de Loeba...ik denk van de warmte...en dan kunnen ze toch echt zo zielig kijken hé... geef Pippaatje maar een knuffel...
    Enne hou je morgen mijn blog in het oog...iets met een guirlande!!! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik kan me voorstellen dat je de kan, na een tweede ontmoeting, niet kon weerstaan. Hij is prachtig.
    En wat ik er dan vaak nog bij zeg (om te overtuigen tot een koop over te gaan)...oude spullen houden hun waarde, worden mogelijk nog meer waard, dus dat is toch een goede investering ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ooh wat een prachtige kan! Tuurlijk ga je daar vroeg of laat voor overstag ;-).
    Ik heb genoten van al je mooie foto's, ik ben ook emaille fan. Die meneer in de lavendel is ook erg grappig :-)! Liefs, Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ja !!! Boven de bank, daar hangen ze, de ezeltjes :-))))

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Whahaha geweldig dat je nu toch die emaille kan uhm koffiepot hebt kunnen scoren. Ik vind die zo geweldig! Gelukkig is manlief van mij heel makkelijk want moet je je toch eens voorstellen dat ik al die 31 Tante Betsy jurkjes sinds november heb gekocht! Okay daar in de plaats voor is ook weer wat kleding enzo verkocht ;). Zo het wordt tijd om te gaan slapen, was al zo moe voordat manlief zo onrustig in bed was maar moest me even over de ergernis heen zetten hihi dus kwam even gezellig bij je op bezoek. Knuff!

    BeantwoordenVerwijderen