woensdag 18 februari 2015

Nieuwe bank, stoel en kussen!

Al jaren en jaren zitten, hangen en liggen we op deze bank;

Zo op het eerste gezicht niets mis mee.
Maar hij is nogal doorgezakt...(Lees scheuren die met ducktape aan elkaar zitten, kuilen zodat je eigenlijk alleen maar kunt hangen op de bank, niet erg hoor ;-) Versleten.
Als je er even op zat schoven de kussens onder je gat vandaan en dan nog de vlekken, van die vlekken waarvan je denkt, Huh? Waar komt dat vandaan.
Ik had het er al vaker met manlief over gehad dat het misschien tijd werd voor een nieuwe bank.
Maar hij zei terecht dat dat niet handig was met Pippa en nu Roxy. 
Afgelopen zaterdag zei ik dat ik iets geschiktst had gezien bij Ikea, niet te duur  maar wel erg leuk.
En ik zei, straks hebben we misschien wel kleinkinderen en kunnen we nog langer wachten, zo is er altijd wel iets.  Hij was het met me eens! :-)

Tadaaah, sjiek he? We gingen zaterdag naar de Ikea en kochten dit en huurden een boedelbak. Thuis gekomen oude bank eruit, nieuwe erin. Nog wat andere zooi verzameld en gelijk naar de stort gebracht. Dat is toch ideaal! 
De enige 2 nieuwe dingen in onze kamer, de rest is verzameld bij kringloop en rommelmarkten en Marktplaats. We hadden iets anders in gedachten maar dit zat het lekkerst en vonden we het mooist. Ik hoor jullie al denken, geen blauwe bank Esther?
Nee, deze was  er niet in het blauw.

Maar ik vind het niet erg, de kussens komen zo mooier uit.
En ik dacht maar zo, als we de vloer deze zomer gaan verven kan de lambrisering wel blauw. ;-)
En dan nog iets, zien jullie mijn kussen!!!!

Ik ben trots, echt waar. Ik vond het een megaklus, 52 verschillende bloemen.
En ik haak niet zo snel dus ik ben er uren mee bezig geweest.
Maar ik vind hem zo mooi;

Gehaakt van restjes garen van DE deken. 

Ik heb zelf bedacht hoe het moest met de rand en ook dat is wonderwel gelukt!
O en zien jullie Pippa? Verbannen naar de luie stoel in de achterkamer.
Van manlief mag ze niet meer op de bank. Zielig he?
Ben benieuwd hoelang we dat gaan volhouden. 

29 opmerkingen:

  1. Mooooooiiiiii!! Ziet er goed uit!! Je hebt echt een mooie inrichting! En je gehaakte kussen is echt heel erg leuk geworden. Staat goed zo in de stoel, hij valt goed op :) Liefs, Lotte

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooi!!ja we zijn op tijd eens aan vernieuwing toe vooral dat dit alle dagen gebruikt wordt.
    mooie kussens,en pippa...dat hou je zo niet lang uit!wedden hihi groetjes debora

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow wat een metamorfose.............erg mooi........en het kussen is zo nog mooier dan gisteren op het kleine fotootje. XX

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, wat een verandering! Mooi hoor! En ik vind je kussen erg fraai, het komt zo heel mooi uit.
    En dan die arme Pippa....hoewel ze in die stoel wel prinsheerlijk lijkt te liggen...hahaha, het ziet er zo komisch uit. ;-)
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je bank past prachtig bij het vloerkleed en dan over een tijdje evenbezig met de verfkwast...
    En Pippa, die is niet zielig! Als er iemand lekker bij ligt, op haar eigen loveseat, dan is zij het wel. Maar ja, je weet wel hoe het gaat: bij de baas en het vrouwtje lig je het fijnste!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig. Ben al lange tijd op zoek naar wat anders. Zag hier bij de kringloop een tijdje terug een prachtige stevige goed uit ziende bank helaas niet mijn kleur maar had bij jou mooi geweest. Je kussens zijn super goed geslaagd. Fijne namiddag.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat ziet er heel anders uit. Kan me voorstellen dat je er blij mee bent. Enne ... Pippa, die stoel daar achter ziet er heel comfortabel uit hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi ingericht! En wat een super kussen..!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je kussen is prachtig !!
    En de nieuwe zetel ook - je hebt groot gelijk dat je je man hebt overtuigd... Want er zal altijd wel een reden zijn om zo een aankoop uit te stellen (ik kan er van meepraten, heb al jaren een excuus om een tapijt in de zithoek niet te vervangen.... Zucht... Over tapijt gesproken, da's een mooi exemplaar daar bij jullie in de huiskamer !)
    En het zeteltje waar je nieuwe kussen in ligt, dat éénzittertje, da's mijn favoriet. Wat een superleuk zeteltje is me dat !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind het kussen geweldig mooi geworden! En dan helemaal in die mooie nieuwe stoel!
    Een mooi geheel geworden en die Pippa heeft het maar getroffen met zo'n geweldige "mand".

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Die discussie over een nieuwe bank ken ik:) gelukkig heb je hem over kunnen halen en kun je weer
    heerlijk zitten zonder kuilen en vlekken.
    Je kussen is prachtig, wat een klus, maar wel super zo. Pippa boft toch met zijn stoel hoor, een geweldig plekje.

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja dat is wel iets anders dan je vorige bank. maar het is zeker een mooi geheel geworden! Die kussens zijn prachtig erbij. Goed van jou zeg! Dat was zeker een geduldwerkje. Geniet ze.
    Lieve groet, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtige stijl! Wat ziet het er gezellig uit bij jou! Kussen is een echt fleurig kunstwerk.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat heb je even goed aangepakt, Esther!
    Een mooie bank!
    En je gemaakte kussen met eigen rand vind ik super!
    Misschien vind Pippa het wel fijn zo'n privestoel te hebben. Hij ligt er tenminste in alles ruimte laveloos bij. Kan hij zich heerlijk uitstrekken.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooi geworden zeg je kamer. En wat een gaaf kussen...moet toch echt iets blauws gaan haken.
    Grtz,
    Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooi bank, super kleur...nu kun je inderdaad je lambrizering blauw verven.
    Wat een werk dat kussen, past mooi in het geheel.
    Fijne dag nog.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hej Esther, ik zou zo even bij je op de bank willen ploffen. Het ziet er zo gezellig uit. Je kussen is een echte blikvanger, super mooi! Fijne dag,

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Goed gedaan!! Wij blijven het ook maar uitstellen... Als ik dit zie, zou ik het liefst nu naar de Ikea rijden! Enneh... op de foto's komt dit over als blauwgrijs, hihihihi!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hallo,
    dat ziet er leuk uit!
    En wat een prachtig kussen heb je gemaakt.
    Het is echt een blikvanger.
    Geniet maar van je mooie kamer.
    Gr.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Pippa ligt daar in de verte wel zo te kijken van 'waarom mag ik niet meer daar:(?' Hahaha;)
    Het ziet er prachtig uit allemaal, de bank past ook zo mooi bij het kleed vind ik!
    Liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  21. o ik ben fan van de nieuwe stoel met het mooie kussen natuurlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi Esther,
    Wat een mooie bank, het oogt ook een stuk rustiger... Wat zullen jullie nu weer lekker zitten voorlopig. En ja, dan kan die lambrizering altijd nog blauw geschilderd worden.. Je kussen is super mooi geworden, lijkt mij ook een hele klus hoor...
    Ach die Pippa, zo ver weg nu... maar ze doet het wel heel lief...
    Ik wens je een heel fijne dag en een heerlijk weekend,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mooi rustig beeld zo, inderdaad kan je met kussens nog genoeg blauw creëeren!
    Het kussen is prachtig geworden, daar kan je met plezier naar kijken.
    Ahhhh die Pippa, is van zijn troon gestoten. Met een deken eronder kan ze wel op de bank? Tooooooch?

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Zoon :-) Kwek is een jongen, met lang haar.

    Werk ze nog vanavond!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. wat heerlijk... echt genieten van nieuwe spullen.Bij al ons tweedehands en na jaren tweedehandsen ( ook wat bankstellen betreft) hebben we een paar jaar geleden ook twee ikea banken kunnen kopen. Ik ben er net zo blij mee. leuk hoor... is mooi. en wat een geweldige kussens

    BeantwoordenVerwijderen